Unutarnja optimizacija

SEO mind map with keywordsFoto: Pixabay.com

 

Unutarnja optimizacija uključuje sve promjene i poboljšanja koja se mogu napraviti na samoj stranici kojim će se poboljšati aktivnost na tražilicama.

Nekoliko važnih elemenata unutarnje optimizacije su: ključne riječi, naslovi, strukture linkova te optimizacija slika. Korištenjem ovih elemenata, stranica je jednostavnija i lakše čitljiva pomoću čega tražilice mogu lakše pretraživati sadržaj stranice.

 

Naziv domene 

Ključna riječ u nazivu domene može puno doprinijeti poziciji stranice na tražilicama. Sve ključne riječi u naslovima i nazivima kao što je naziv domene trebaju u najmanjem broju riječi najbliže dočarati kakav sadržaj web stranica predstavlja. Treba voditi računa o gustoći ključnih riječi s čime može pomoći Google-ov alat Google Keyword Planner. Također nije loše imati lokaliziranu domenu ako je važno prikazivanje stranice na lokalnim pretraživanjima.

 

Naslov stranice (page title)

Jedan je od najbitnijih sadržaja stranice. Nalazi se na gornjoj oznaci stranice u web pretraživaču. Ključna riječ naslova treba jasno opisivati sadržaj stranice te istovremeno biti privlačan, zanimljiv i relevantan kako bi tražilica mogla lakše pronaći stranicu. Ne bi smio sadržavati više od 70 znakova.

 

Struktura linka 

Važnost strukture linkova dosta je zanemarena iako puno utječe na ponašanje korisnika. Korisnicima je uvijek lijepše vidjeti uredan kratak link, nego dugačak link pun nasumičnih slova, brojeva i znakova koji više izgleda kao neka vrsta prijevare umjesto korisne stranice. Linkovi trebaju biti kratki, uredni i privlačni kako bi potakli korisnike da kliknu na njih te da ih pamte.

 

Opis stranice (meta description)

Opis stranice ne mora nužno doprinijeti rangiranju stranice, no mogu pomoći tražilicama da prikažu stranicu u pravom svijetlu.

The word "description" spelled out of scrabble tiles on a dark wood backgroundFoto: Pixabay.com

 

Naslov stranice (h1 oznaka)

Ovaj se naslov nalazi unutar h1 taga te se nalazi u gornjem dijelu stranice. Naslov stranice služi ne samo za SEO optimizaciju, već i za privlačenje korisnika. Naslov treba sadržavati dobro posložene ključne riječi koje imaju smisla i za Google i za korisnike te ne bi trebao imati više od 65 znakova (ovisno o veličini pojedinih slova i znakova). Vrlo je bitno da su naslovne oznake jedinstvene te da se ne ponavljaju. Ako je stranica vezana za određenu lokaciju, nije loše u naslov staviti istu.

 

Sadržaj stranice

Sadržaj svake stranice treba biti originalan, bogat, zanimljiv te potkrijepljen ključnim riječima. Tekst mora biti napisan prirodno i čitljivo kako bi bio primamljiviji posjetiteljima. Kod sadržaja također treba pripaziti na pozicioniranje slika uz ključne riječi koje prikazuju te pisanje alt tekst-a. Alt tekst je tekst koji će se prikazati umjesto slike ako se dogodi nekakva greška te će korisniku dočarati sadržaj slike bez da ju vidi. Alt tagove s tekstom treba pisati na način da što točnije i u što više detalja opišu sadržaj slike bez korištenja previše riječi.

 

Navigacija

Navigacija web stranice mora biti dobro logički razrađena kako bi korisnici stranice što lakše mogli doći do sadržaja koji traže. Bitno je navesti pravilne ključne riječi koje će korsnik prepoznati te doći do svojih sadržaja u svega jedan do dva klika.

 

SEO optimizirani URL-ovi

URL-ovi stranice, kao što je i prije navedeno, trebaju biti što kraći, čitki te sadržavati ključne riječi. Treba izbjegavati specijalne znakove kao što su razmaci i slova s dijakritičkim znakovima. Sve se to može postići rewrite htaccess opcijama i CMS sustavom koji omogućava samostalno ažuriranje.

 

Redirekcija prilikom redizajna ili prelaska na novu stranicu

Kod redizajna ili prelaska na novu stranicu treba putem 301 redirekcije podesiti redirekciju sa starog na novi URL. Ovo služi kako bi se očuvao “link juice”, zadržali postojeći rankinzi te kako bi se prelazak sa stranice na stranicu ublažio stalnim korisnicima stranice.

 Web site analytics shown on both a tablet computer and physical papersFoto: Pixabay.com

Optimizacija za lokalne rezultate

Postoji niz faktora koji ostvaruju bolje rezultate na određenoj lokaciji. Ti faktori čine optimizaciju podataka o adresi, optimizaciju web stranice za mobilne uređaje te pravilno postavljen Google My Business profil.

 

SEO optimizacija I Vanjska optimizacija

Skip to content